|
Wyodrębnianie samogłosek a, o wewnątrz w wyrazach
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2627 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Dzieci 6-letnie aby przygotować się do nauki czytania muszą opanować umiejętność wyodrębniania głosek w wyrazach. Poniższy konspekt jest propozycją mającą na celu usprawnianie analizatora wzrokowego i słuchowego a jednocześnie naukę wyodrębniania samogłosek a, o wewnątrz w wyrazach.
KONSPEKT ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Temat: Wyodrębnianie samogłosek „ a, o” wewnątrz w wyrazach.
1. Słuchanie piosenki. Cel ćwiczenia – wdrażanie do koncentracji uwagi; rozwijanie mowy i myślenia Dzieci słuchają piosenki śpiewanej przez nauczyciela „ Pan Listopad gra” - omówienie treści piosenki, - odwołanie się do przeżyć dzieci związanych z aktualną porą roku-jesienią
2. Składanie obrazków z czterech części. Wyróżnianie głoski „ a” i „o”. Cel ćwiczenia – ćwiczenie sprawności manualnej, ćwiczenie percepcji wzrokowo-ruchowej Dzieci składają obrazki z czterech części. Określają, którą głoskę (a-o) słyszą w swoim wyrazie i podają jej miejsce: rak, las, mak, kot, dom, noc. Pomoce: loteryjka obrazkowa z 4 części dla każdego dziecka
3. Wystukiwanie rytmów piosenki. Cel ćwiczenia – ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej Dzieci odtwarzają rytm piosenki „ Pan Listopad gra” na kasztanach, żołędziach. Pomoce: kasztany, żołędzie, kaseta z nagraną piosenką
4. Wydzieranie z kolorowego papieru parasola. Cel ćwiczenia – ćwiczenie sprawności manualnej Dzieci wydzierają drobne kawałki i wypełniają kontur parasola. Pomoce: kolorowy papier, kontur parasola
5. Zabawa ruchowa. Cel - ćwiczenie odpreżająco-relaksujące Dzieci ilustrują ruchem w oparciu o piosenkę pod tytułem „ Pan Listopad gra”.
6. Wyodrębnianie samogłosek w wyrazach. Cel ćwiczenia – usprawnianie analizatora wzrokowego i słuchowego Prowadząca informuje dzieci, że będą rozpoznawać samogłoski znajdujące się w środku wyrazu. Dlatego też obrazki będą kłaść pośrodku kartonika. Nauczyciel podaje samogłoski i kładzie literę (a-o) nad podłużnym kartonikiem przed dzieckiem. Eksponuje obrazek, a dziecko mówi jego nazwę. Jeżeli rozpoznaje w nim daną samogłoskę, kładzie obrazek na środku kartonika.
Pomoce: zestaw obrazków, kartoniki z literami a, o
7. Praca domowa. Cel – usprawnianie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej ręki wiodącej Zapełnianie konturów literki „ a” i „o”.
Opracowała: mgr Joanna Roszkowska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|